Zabezpieczajcie się! ZAWSZE!

/
1 Comments
Dowiedziałam się, że część z was nie używa zabezpieczenia (nie będę wskazywała palcem kto, bo nie o to chodzi). Bardzo mnie to martwi, dlatego postanowiłam poruszyć tę kwestię na forum publicznym (kto bogatemu zabroni?).

UWAGA! PROBLEM!

Wiem, że się niesamowicie spóźniłam z tym postem - powinien się ukazać tuż przed wakacjami. W końcu piękna pogoda, czas wolny i lato, w połączeniu, dają skłonność do głupich akcji. A robienie pewnej rzeczy bez zabezpieczenia jest najgłupszym ze wszystkich głupich zachowań. Jeśli miałabym to jakoś zdefiniować to nazwa „Himalaje głupoty” pasowałaby idealnie.

KONSEKWENCJE

Aż żal, że muszę przypominać czym takie „życie na krawędzi” może się skończyć: w najlepszym wypadku jakimś zjadliwym wirusem, w najgorszym… brr… aż nie mogę tego napisać (wszyscy już raczej jesteście po gimnazjum gdzie tego uczyli więc pewnie wiecie). Po co ryzykować? Zabezpieczenie się zajmuje tylko kilka chwil, a zyskujecie dzięki temu spokój ducha. Ludzie jesteście dorośli - bądźcie odpowiedzialni!

KONKRETNE DANE

Żeby nie być gołosłowną przedstawiam poniższe dane. Zebrane samodzielnie i opisane przeze mnie tylko w ciągu jednego dnia. W skali miesiąca są bardziej pesymistyczne.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
przewiń jeszcze trochę...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

CO ZROBIĆ?

Wybranie na fb bezpiecznego szyfrowania zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Sprawdź co jest napisane przy Twoim adresie! Jeśli jest to "http" to wybierz opcje ----> "ogólne ustawienia konta" ----> "bezpieczeństwo" ----> "bezpieczne przeglądanie" ----> zaznacz okienko ----> "zapisz zmiany". POWODZENIA.


Obczaj jeszcze to:

1 komentarz:

  1. Hmm, jak zacząłem dzisiaj czytać Twój blog, to w tym temacie myślałem, że o trochę inne zabezpieczenie chodzi:) Ale ogólnie się zgadzam, że w komputerze powinien być antywirus, firewall (przynajmniej pod Windowsem, bo Linux ma mniejsze potrzeby), a w stronach należy zwracać uwagę, zwłaszcza tam, gdzie się liczy prywatność, na szyfrowanie i to, czy strona jest właściwa. Przydatny jest też Adblock chroniący przed nachalnymi reklamami, ale to już inny temat.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.